El visitant

Divulgatius Programa divulgatiu que presenta rutes per diferents punts d’interès d’una zona geogràfica concreta, dins l’àmbit de cobertura de la demarcació de Girona, amb el fil conductor d’una persona arribada de fora i que, assentat en aquella zona, exposa la seva visió del l’entorn més immediat.

País: España
Idioma: Catalán / Valenciano
Contenido: Reportajes
Tema: Viajes
URL: http://www.xiptv.cat/el-visitant

Episodios disponibles para ver online

Ruta de l'Alt Empordà
La Raquel té 22 anys, és de República Dominicana i des dels 7 anys que viu aquí, concretament a Roses. Comencem el dia al centre de Roses on la nostra protagonista, la Raquel, ens explica el seu procés d’adaptació. A continuació anem a la platja i a la Ciutadella, on ens explica que li sembla el seu nou territori. Després anem als canals de Castelló d’Empúries i a dinar, al Restaurant Cavabar de Castelló d’Empúries, propietat del seu tiet i on ella treballa durant la temporada d’estiu. Després de dinar acabem el dia al Cap de Creus, un dels seus llocs preferits de la comarca i on ens explica quines perspectives de futur té.
Ruta del Baix Empordà
En Majb té 36 anys, és del Marroc i des de l’any 1987 que viu a Catalunya, concretament a Palafrugell. Comencem el dia anant a esmorzar a casa del nostre personatge per parlar del seu procés d’adaptació al arribar i de la seva família. L’acompanyem a la feina i ens parlar dels seus companys i amics. Al sortir anem a fer una volta per La Bisbal d’Empordà per parlar-nos dels seus estudis i les seves aficions. Anem a dinar a Pals i després a la Platja de Calella, per parlar de territori i futur.
Ruta de la Selva
BALJIT SINGH – la Selva En Baljit té 34 anys i és de l'Índia. Fa 7 anys que viu a la Selva, concretament a Santa Coloma de Farners. Comencem el dia anant a fer una volta amb el nostre personatge al Parc de Sant Salvador de Santa Coloma de Farners on ens parla del seu procés d’adaptació i de les seves aficions. L’acompanyem a treballar mentre ens explica la seva feina. Al sortir, passegem per Santa Coloma de Farners per parlar de territori. Dinem al temple de Santa Coloma de Farners per parlar de gastronomia i de la seva família.
Ruta Pla de l’Estany
FATIMA BARROUHOU – Pla de l’Estany La Fátima té 44 anys i és del Marroc. Fa més de 20 anys que viu al Pla de l’Estany, concretament a Banyoles. Ens trobem amb el nostre personatge a la Plaça Major de Banyoles per esmorzar i parlar del seu procés d’adaptació i de la seva família. Després anem a fer una volta per l’estany de Banyoles amb les seves amigues, mentre ens comenta aspectes del territori i de les seves amistats. Anem a dinar a casa seva i ens explica coses sobre gastronomia. Més tard l’acompanyem al Consorci de Benestar Social, on treballa, i coneixem la seva feina. Acabem el dia a les Coves de Serinyà on parlem de les seves aficions i de les seves perspectives de futur.
Ruta de la Cerdanya
Ben d’hora al matí anem a casa el nostre personatge, l’Oscar, mentre la família es prepara ens explica els motius de la seva immigració, els motius de l’elecció de la comarca i com va arribar fins aquí. Aleshores, l’acompanyem a portar la seva filla a l’escola Durant el matí anem a passejar pel riu amb un amic seu i els seus gossos i ens explica què li agrada del seu nou territori. Anem a dinar a l’Hotel Prado i ens explica què li sembla la gastronomia de la seva nova comarca i ens explica quin és el seu plat preferit. Després de dinar anem a fer una caminada per Puigcerdà i ens explica com va aprendre català, què va estudiar a Argentina, de què treballava i de què treballa aquí. Ja per acabar anem a l’entrenament de futbol que ha de fer l’Oscar a les seves jugadores ja que aquest esport és una de les seves aficions i ens acaba explicant quines perspectives de futur té.
Ruta de la Garrotxa
Comencem el dia que acompanyem al nostre personatge, en Tomas, a la via verda que es pot trobar a Olot. Ens explica que li agrada anar a caminar abans d’anar a l’escola o a treballar. L’acompanyem a treballar i després, l’anem a buscar per anar a dinar al restaurant Católics d’Olot, tot fent una passejada pel centre de la ciutat. Després de dinar anem a la Fageda d’en Jordà, un dels llocs més típics de la comarca de la Garrotxa.
Ruta del Gironès
Anem a buscar al nostre personatge, en Lázaro, a casa seva, mentre esmorza amb la seva família ens explica els motius de la seva immigració i perquè va escollir Girona. Acompanyem a ell i a la seva dona a portar als seus fills a l’escola. Després l’acompanyem a treballar, al CAP Montilivi de Girona, on ens explica com va aprendre català i els seus estudis. Anem a dinar al Restaurant l’Antic Barri Bell de Girona, on ens cuinen un pixo de butifarra dolça i butifarra del perol i ens explica què li sembla la gastronomia de la comarca. Després de dinar anem a caminar pel centre de Girona, passant per la rambla, per la Catedral, pel call dels Jueus i pels Jardins. Al vespre, anem a jugar a pàdel, un esport que el nostre protagonista ha conegut aquí i que li agrada practicar per desconnectar de la feina.
Ruta del Ripollès
Comencem la ruta amb una caminada per Ripoll, la capital del Ripollès. Anem a esmorzar amb el nostre protagonista a la plaça del Monestir i ens explica la seva immigració i els motius de l’elecció de la comarca. Passem pel carrer Sant Pere, per la plaça Sant Eudald i per la plaça Gran. Seguim pel pont del Canal i el pont del Raval, fins arribar a la muralla del poble fins arribar a la plaça de la Llibertat. Per fer gana per dinar pugem al Catllar, on ens explica el molt que li agrada el ripollès. Dinem al restaurant la Perla, on ens cuinen una espatlla de xai del ripollès i en Douglas ens explica que en pensa de la nostra gastronomia. Després de dinar anem a casa del nostre personatge, on ell i la seva parella ens parlen del projecte de mediació entre adolescents i famílies que estan portant a terme conjuntament.